2009年5月23日星期六

無淚南京


說話好想看電影,終於這陣子遇到幾齣想看的了。本想看《霜花店》,因為時間不對,改訂了《南京!南京!》。可惜最終還是遲到了廿分鐘,入場後已講到中國士兵被俘的情節。

關於這齣電影,怎說呢,我不懂怎樣形容我的感受。我原以為會很喜歡這齣片子,最後卻沒有,我甚至還未到謝幕,便收捨好手袋要離開了。要拍一部好的歷史片,很難,而好明顯這套還未到位。有人說故事煽情,我認同,看到日本人招一百個中國婦女作慰安婦,那些女子一個個地舉起手走上前時,用上慢鏡和柔光效果拍攝,我皺眉了。這該是導演的表達手法吧,原意是想把中國人的犧牲精神表現出來,看在我眼裡卻造作得有點兒過份了。

還有,好幾個片段,都刻意用上超慢和搖晃的鏡頭拍攝,刻意得有點兒那個。同樣地,對於情節的取材,我也有所保留。電影中花了大量的篇幅描寫角川和百合子、同胞們的日常生活,甚至是慶祝祭典的過程,感覺無關痛癢。原以為這片會忠於史實拍攝,但似乎讀歷史書、看舊照片,那種震撼比這兩個多小時來很更深刻。

坐在我旁的女生,一直在流淚,由片頭哭到片尾。我有點受不了地瞄了她數次,她的眼哭得腫起來了。是我太冷靜了嗎?但我實在找不到任何悲傷的感覺,因為當了解過真實的日軍的所作所為時,這電影,簡直像一段虛構的故事。

算了,去看《黑太陽七三一》吧,南京大屠殺,從來不是這樣子。有機會去南京的話,一定要去看那個大屠殺博物館。

唔唔,仍然好想看《霜花店》。

10 則留言:

聶秀康 說...

我都好想看霜花店!

妳想看的原因是?

揚眉女子 說...

哈, 因為媲美色戒!

一齊去丫不如?

聶秀康 說...

那永久居留好似都good呢?

妳通常活動地方邊區?

揚眉女子 說...

永久居留--> 唔係得百老匯電影中心上咩?

多數係9 龍, 即係油尖旺區咁囉~~

聶秀康 說...

哈!
我都會去油麻地百老睇戲架.通常活動又一城我係9龍人!

揚眉女子 說...

岩晒, 我剛剛E 左個MAIL 比妳!

新鮮人 說...

《黑太陽七三一》太恐怖了,
會嚇死那個女生的。
可能年青人比較少接觸到"歷史",
所以只要看到皮毛就激動起來,
如果們他/她們看到更真實的,
也許接受不來!

揚眉女子 說...

我都覺得個女仔會頂唔順又驚又嘔之後半場離席之後大叫回水.

依家D 小朋友太淺膚啦.

新鮮人 說...

其實我睇"黑太陽"時都唔係好頂得順,
尤其係有個十四五歲嘅後生仔生生猛猛入去,
但出黎就被人掉咗入個桶入便,
我哋淨係見到佢對無血嘅腳,
睇到我又火又痛,
而家諗返都好痛心兼心口作悶作嘔! =(

揚眉女子 說...

其實我都好驚睇呢D 野, 就算係咩肢解碎屍都驚足幾晚.
不過我成日覺得如果真係要睇歷史, 就要睇呢D 先叫真相.