2009年3月14日星期六

我博十六點

1.寫了這個博,快一年半。才一年半。
2.自問寫得很勤,有時甚至一天數篇,被投訴太多吃不消。
3.我寫,因為我喜歡被閱,愈多愈好。
4.已很久沒轉版面設計,因為懶,也因為看習慣了。
5.刻意沒放我的聯絡方法。想聯絡我的人,總有方法。
6.原來,現實中有些友有來看我的博。
7.也因為我的博,結識了好些友。
8.寫博最開心的事,是看到新留言。
9.從一天幾十到一天幾百人次,心裡好暗暗自喜。
10.博內的人物記錄,都是真人真事。
11.但我得承認,我寫文擅長修飾和誇張。
12.我自問,我的博比真人有趣多了。
13.不要因為我的博而喜歡上我,千萬不要。
14.很少放圖上博,我深信我的文字更吸引。
15.我知道,很多人看我的博,以為我是名中女。
16.我的博,有時很港女。例如現在,好快啲俾吓意見唔係我罷寫三五七日架!

兩周一聚:我博十六點

26 則留言:

匿名 說...

2. "有時甚至一天數篇", You are not writing too much yet, will let you know if you do. ha ha.
8. I enjoy comments too. But, I will write the same even I have spent a ton of time and not see a single comment.
10. Not to pick on him, but how is 塵大律師?
13. It is like falling in love with the voice of a radio host. :)
16. 揚眉, 有你寫哩D野,唔怪得冇可能"港女港男,早死早著!"啦,唉。哈哈

揚眉女子 說...

2. "有時甚至一天數篇", You are not writing too much yet, will let you know if you do. ha ha.

- OK! I will try to write more!

8. I enjoy comments too. But, I will write the same even I have spent a ton of time and not see a single comment.

- I enjoy writing, comment is a bonus.

10. Not to pick on him, but how is 塵大律師?

- Well, I heard he is handling a case now, so he should be very busy.

13. It is like falling in love with the voice of a radio host. :)

- It is so disappointing: 貨不對辦.

16. 揚眉, 有你寫哩D野,唔怪得冇可能"港女港男,早死早著!"啦,唉。哈哈

- 我認我係港女!

Unknown 說...

3.我寫,因為我喜歡被閱,愈多愈好。
正常...人性
4.已很久沒轉版面設計,因為懶,也因為看習慣了。
版面設計..真係要改o下
7.也因為我的博,結識了好些友。
大錯 千萬不要在博識朋友 你的私穩會越來越
小..寫下寫下 就無野寫.明嗎?
13.不要因為我的博而喜歡上我,千萬不要。
係都唔會長久 文章同人係二回事.
14.很少放圖上博,我深信我的文字更吸引。
錯...想出名 就要.

15.我知道,很多人看我的博,以為我是名中女。
博 同年齡 有乜關係?

enjoy yr weekend!

揚眉女子 說...

4.已很久沒轉版面設計,因為懶,也因為看習慣了。
版面設計..真係要改o下

- 好差咩?

7.也因為我的博,結識了好些友。
大錯 千萬不要在博識朋友 你的私穩會越來越小..寫下寫下 就無野寫.明嗎?

- 我明, 其實真係做到朋友既都只係少數.

13.不要因為我的博而喜歡上我,千萬不要。
係都唔會長久 文章同人係二回事.

- 不過現實真係有咁既事.

14.很少放圖上博,我深信我的文字更吸引。
錯...想出名 就要.

-我想出名但又要底調, 咁點好?

15.我知道,很多人看我的博,以為我是名中女。
博 同年齡 有乜關係?

- 無架, 不過的確聽過唔少讀者咁以為.

Unknown 說...

版面設計
唔係好差 係唔得簡潔..ok

-我想出名但又要底調, 咁點好?
難的囉..出名已經唔係底調啦 係咪?
出名前 一定唔可能底調 出名後 就可以..哈哈哈.

無架, 不過的確聽過唔少讀者咁以為.
小朋友..唔係妳要的讀者

有乜唔明 再問啦
88

匿名 說...

7.也因為我的博,結識了好些友。
大錯 千萬不要在博識朋友 你的私穩會越來越小..寫下寫下 就無野寫.明嗎?

>> Ha ha, absolutely disagree. This may be true when the blogger never grows. When a blogger grows and gain new insights, don't you have more to write, not less?

Let me to share with you and "Good" what I wrote long ago,

"I am taking Bruce Mau’s approach in his “Incomplete Manifesto for Growth” to “begin anywhere” by starting this blog.

This blog is a studio, a place to study, an excuse to stay up late, to go deep, to take risk, to jump fences, to make new tools, to capture accidents, to drift, to harvest ideas, and most important of all, to make mistakes faster."

P.S. Not to pick on "Good" but here is something insightful about "good".

Forget about good. Good is a known quantity. Good is what we all agree on. Growth is not necessarily good. Growth is an exploration of unlit recesses that may or may not yield to our research. As long as you stick to good you'll never have real growth.

Irisssy 說...

8.寫博最開心的事,是看到新留言。
This point made me wanna leave a comment :)

Love to read your blog! Please write more in contrast to your point #2!!! haha!

唔知點解你俾我0既感覺好風象星座! 好0岩睇~

揚眉女子 說...

Good,

無野唔明喇. 不過要講句'惺橋', 多謝你筆下留情.

加燦,

You are thinking in a positive way, surely we do want to build up our blog as beautiful as you mentioned. But I think I can understand Good's point, we always have concern about voicing out the true words if bloggers become real friend.

Especially sometimes I am so mean. =P

Iris,

Thanks for your comment and support!

By the way, what is 風象星座?

匿名 說...

揚眉,

> Especially sometimes I am so mean. =P

Ha ha, I think I am getting onto your nerves already. But may I suggest, be firm, be principled, be direct, be telling the truth, but never be mean.

Mean is a state of mind and has much much less relationship with facts, truth, and what is wrong with something.

Enough said.

揚眉女子 說...

thanks for your 金石良言!

不是公主 說...

所以我愈來愈唔想寫...
又無人睇...

揚眉女子 說...

我不是公主,

咁要愈要寫, 以量取勝嘛.

匿名 說...

太跨張了﹐那有人會因為睇博睇到喜歡博主﹖ 除非個博貼相喇﹗

Irisssy 說...

風象星座即水瓶、天秤、雙子,三個星座都鐘意多變,同埋絕大部分都好話頭醒尾,轉數快咁囉~

揚眉女子 說...

hevangel,

相我貼過, 不過側面囉.
後來有D REMOVE 左喇.

IRIS,

我係雙子喎, 即係我有份?

孜媽 說...

何以會中女?

明明是少年風華筆下盡現。

揚眉女子 說...

哈哈, 其實我都係咁認為, 明明係少女啊!

可能有時筆下過於幽怨.

匿名 說...

偷睇了咁耐 卜主大召集 唔蒲頭唔得啦

由剛果睇到北京 仍然咁喜歡你的卜

尤其有些關於淚與痛的文字 看完 總有令人窒息的感覺 如此的殘酷而真實

由於知你有時一日几篇 習慣每天都click入來好几次 萬一真有extra new post 便馬上興高彩烈的閱讀

加油啊!

揚眉女子 說...

哎呀!!! 阿塔妳有黎架?? 好開心呀!
喂, 我月尾去北京旅行喎, 可唔可以同妳食餐飯呀? (小粉絲中...)

匿名 說...

嘩!受寵若驚呀我!

喂我呢几日寫緊京城旅遊特輯 過黎睇睇參考下 (<-- 賣廣告中)

我26-29號唔響北京呀 你唔會撞正果几日黎掛.......

Irisssy 說...

咦! 難怪有果個feel啦! 係呀, 你係風象星座呀~ 同我一樣, 不過我係天秤~

邊個話女人直覺唔準架? XD 哈哈~

揚眉女子 說...

哈哈, 好在我係25 號至27 號! 25 號晚見好唔好?

揚眉女子 說...

Iris,

哈哈哈, 好準!!

Albert Jiang 說...

好像我投訴過博太多吃不消...我是唯一一個嘛?

揚眉女子 說...

哈哈, 話你知, 唔係! 死未...

匿名 說...

uh... really like this style!