2009年2月18日星期三

四朵金花的約會

昨晚和瑩瑩ZOE 相約在中環吃飯,已經千叮萬囑遲到者請食飯,所以我提早一個小時出門,以免迷路。我和翠先到,交換了禮物後逛逛H&M,再會合瑩老師。ZOE 最遲,要飛的過來才勉強趕得切。要知道四個女人一個墟,在餐館內大呼小叫囂哇吵嚷,席間不少髒話口沫橫飛,懶理別人白眼怒睥。翠的眼望望神秘人成為X 檔案,加上我那自稱成功人士追求者的笑話,都為是夜生色不少。身家最清白的瑩瑩,整晚只有狂笑和落井下石的份兒,妳呀妳,下次自備話題一則唔該。

我急性子的性格,似乎全場都知道了。我不喜歡忽明忽暗的曖昧,也不懂欣賞猜猜度度的情趣。遇上某個人時,無論是有意思的無意思的,我也會開宗明義地詢問。最直接的莫過於一句,你是不是喜歡上我。事實上,我並不是那種羅漫蒂克的人,最好不要把懸念留過夜,否則我只會一夜無眠。我直腸直肚,沒對上眼的,我也省得浪費時間,就直接說明好了。反正多一個普通朋友或少一個,於我於對方也沒啥大意義。我並不覺得人需要為面子為關係而表達得如此兜兜轉轉,反正答案都是一個字而己,是或否而己。

好明顯列席者都強烈不認同,OKOKOK,我知道我的理論有點出位。但姐妹們,幸福是要爭取的,某程度上。最多問完再補多句,講笑咋,咪得囉!

10 則留言:

匿名 說...

同一堆女人約會,我好似好耐未試過啦。
三個人以上,對上gor次,嗯,大學年代!

揚眉女子 說...

其實我都係, 如果唔熟既人一齊會好尷尬!

Betty 說...

你会几时问对方是否喜欢上你呢?

又无可能在朋友聚会中刚相识, 交换contact 之后, 对方第一次单独约你出来就问卦, 好吓人哦.

揚眉女子 說...

當我FEEL 到對方有意思既時候, 或者當我對佢有意思既時候. 當然問得出既個問題, 個心都會十拿九穩.

其實唔係咁難架咋, 女追男隔層紗.

匿名 說...

Sounded like you four ladies had a ton of fun. I think you are just pulling our legs in letting us think "席間不少髒話口沫橫飛", I wonder if I were sitting next to you all, will I be one of those "白眼怒睥" people or will I be listening in to see what you ladies were chatting about. And trying out figure out something about you all. Probably listening in. :)

By the way, were you all four high school or university schoolmates? You seemed very very close.

Interesting directness in your approach "最直接的莫過於一句,你是不是喜歡上我。" Let me apply some directness on you, so do you have many good male friends but not necessary "boy friends"? I wonder if your directness scared away some guys who may turn out to be good male friends. Just wandering.

In case you are offended by my me being too nosy, 講笑咋! :)

P.S. In your comment, you did say, "當然問得出既個問題, 個心都會十拿九穩."

揚眉女子 說...

It would be my pleasure if you were listening to me if you were there. Thanks.

No, and actually I asked this question to my good male friends, like 洪 and J. Guess what, they all said yes. That's why we can becomes best friends. (Another expression of love)

Well, we should have confidence in ourselves. =P

Hana 說...

當我FEEL 到對方有意思既時候, 我都會直接問佢,當我FEEL 唔到對方有意思既時候,我對係唔會對佢有意思既.

哈哈!

結論:你勇過我!

揚眉女子 說...

都係瘀一次, 不過可以放下心頭大石, 值得勇!

匿名 說...

我都係咁問我BF....

如果要他主動,唔知要等幾耐 ^^

揚眉女子 說...

哈哈, 比個大姆指妳!