2009年2月12日星期四

化妝桌上 之一

維珍的化妝品聽說質素都很好,我買過粉底和睫毛膏,有次一口氣買了四個維珍的眼影粉。對,就是維珍航空公司出的自家品牌。那時做清貨價,好像才二、三十元一塊。放在櫃內一段日子,有次拿出來試用,發現效果很滿意,所以一直用,用到一大塊都缺了。這是我唯一可以用到見底的眼影粉,真得超讚!持久度很高,只要先上一層普通的底膏,再上粉,一整天都不會積線脫粉。但很可惜,聽說現在維珍已經沒再生產化妝品了。不知道有沒有朋友仔用過呢?

家裡的唇膏多到三年都用不完,這是我現在常用的幾支。INGRID MILLET 的是近期新買的,掃頭可以擰出液狀唇膏,我可沒用過這類產品,很新鮮。顏色沒特別漂亮,很沉實大路的那種,但很持久顯色,數小時都沒脫掉。CHANEL 那支純粹是虛榮心作祟買下的,蓋頭是油壓式開關,很特別,同時也是矜貴的原因。那LOGO 刻在唇膏上,令我捨不得用掉。另一支ZA,是同事M 送我的小禮物,是淡淡的玫紅,很潤色自然,但掉色很快,上班我通常都塗這個,回到公司唇色便掉得七七八八了,再補上放在公司的另一支唇膏。

粉底呢,為節省時間,我改用兩用粉餅了。SK II 的粉十分好用,幾乎跟我的膚色一模一樣。但價格不菲,那時鬼掩眼買下,放了半年都捨不得開來用,後來某天把心一橫,拿出來打算開蓋時不小心掉到地上,散了。心痛了好幾天,不死心地找到了還原粉餅的方法,雖然壓得不太漂亮,但總算成功。另一塊是意大利牌子PUPA,那是趁莎莎特賣買下的補充裝,粉色帶點珠光,偏白,但薄薄掃一層便剛剛好。粉粒細緻,很滑,即使皮膚有點乾,上粉還是沒問題。

10 則留言:

匿名 說...

我覺得你張化妝枱可能同我的一樣。就算唔係,起碼D木同顔色都係一樣

揚眉女子 說...

咁岩得咁橋?! 睇黎我地真係有好多野好相似!

FlyingMinx 說...

估悟到你會買維珍的化裝品,hee...我也沒試過呢!

匿名 說...

Interesting blog entry about 維珍的化妝品 and make up, allow me make some manly comments and observations. :)

First, you may have a ton of fun and laughs seeing Virgin Chairman and Founder Sir Richard Branson in full make-up and wedding dress promoting Virgin Brides at the time.
http://images.businessweek.com/ss/07/02/0201_virgin/source/7.htm

Yes, you are right, as long as the outrageous act is semi-legal, Branson will do pretty much do *anything* to promote and market his products. BTW, I've read his insightful autobiography in one sitting and it remains one of my fav -- "Losing My Virginity: The Autobiography"

Second, if I hadn't piss you off or your lady-readers off from my previous comments, this one will.

I hate all forms of cosmetic products with a passion (except those for protection purpose). I prefer my better half with little or no make up. I half-joking mention, the day that I "demand" her to put on some make-up before going out or at home, then thats the day the 2nd, 3rd, 4th ... wives will starting rolling in. :) I always wonder why ladies in their teens, twenties, and thirties bother putting on make-up or "heavy" make-up? Don't they know their natural beauties are sufficient at their respective ages?

Finally, I consider Audrey Hepburn as one of the most beautiful ladies in my mind. She was beautiful in her 20s, 30s, and up to her death in her 60s as a UNICEF Goodwill Ambassador. She aged so gracefully without pretense. Without cosmetic surgeries, and without much make-up. The book and photo collections "Audrey Hepburn, An Elegant Spirit: A Son Remembers" is worth a borrow from the library.

In a comment about make-up, I have end with this quote that I found recently and love.

“The most beautiful make-up of a woman is passion. But cosmetics are easier to buy.” - Yves Saint Laurent, Fashion Designer

匿名 說...

眼影我用緊NARS,覺得好滿意,顏色靚,又持久又無積線,唯一唔好就係貴......特別係澳洲買,幾乎係美國個價嘅2倍

匿名 說...

Dear 揚眉女子 ,

I don't know what got into me earlier in leaving my rant about cosmetic. In hindsight, it was not appropriate to leave my comments to spoil your fun. Please delete it if you wish.

Sorry again for being rude. What was I thinking?

Thanks.

揚眉女子 說...

FlyingMinx,

咁你要試下啦!

加燦,

Maybe it is the different for men and women. We do love cosmetic, even just for collection, we do love to. But for men, I can understand you have different point of view.

And, thanks for shaing the link!

catstyle,

我無用過, 感覺太natural, 唔係我杯茶, 我要誇張既!

揚眉女子 說...

加燦,

It wont be a serious matter, dont worry.
Just leave your comment here without concern.

匿名 說...

妳好,
我都好agree, 化粧品有d真係買黎儲, 見到d色幾靚,包裝幾靚就買架啦~

NARS 有d好誇張嘅色架, 大紅色胭脂, 鮮紫色, 閃黑閃深藍色eyeshadow, 幻彩藍,綠,金和紫色等等. 最好賣嗰隻orgasm 胭脂真係咩衫都襯到, 日粧晚粧都冇問題, 又有金色閃粉, 要幾誇有幾誇!

也愛化粧的人

揚眉女子 說...

多謝! 咁等我留意下先! 鮮紫色, 好中意呀!