2010年4月5日星期一

多情也長情

我想起了段正淳。我不知道像他這種性格的人是不是存在,但最起碼有一個。

是我。

我舉手,我承認我是個多情又長情的人。是男人還是女人並不影響,我說過我的心性像男的,所以當我看段王爺時,我好了解云云千百段情、卻沒有一段能忘然釋懷的心情。

如果可以,每一次的起承轉合都有個完美的結果,那該多好。這樣想是的確天真又無知了點,但就算旁人要冷嘲熱諷嗤之以鼻,這也只是代表了,世人的不明白。不明白其實這個想法也算是一種善良--但不等於不是錯--善良是出於對烏托邦的一份渴求,善良是為著想所有人都有好下場,只是善良也有後遺症,帶來結局時的一塌胡塗。

7 則留言:

獅子K 說...

sorry?段正淳係多情且長情人??我記得佢係好多情架

揚眉女子 說...

係呀... 佢出左名多情又長情架麻...

新鮮人 說...

無論如何,
正如你所說,
結果會係"一塌糊塗",
這種"多情長情"只為帶來更大傷害,
受不了!

匿名 說...

I am also impressed by his character as well. He loved all his lovers dearly. But he had to handle the jealousy and political dynamic among them. Almost all of them had fatal destiny and he witnessed them to suffer because of him. How tragic! I also deeply love all those partners I once loved. (Actually, I felt terribly sad and experienced tremendous sense of loss when we separated.) But I truly wish each and everyone of them happiness and great well-being. I guess that's the nature of genuine love.
BbBb

揚眉女子 說...

新鮮人,

可能好聽D, 依家叫好心做壞事. 唔忍心傷害人, 結果傷害左每一個人.

BbBb,

I can see you are a very kind partner to your ex(s)!

匿名 說...

I think if one truly loves a person(s), s/he unconditionally accepts who s/he really is and her/his love can even be rejected. (I believe in multiple relationships and that applies to both women, men and homosexuals.) We should be thankful because of the good time we had together and move on with our lives. It seems too rational. But I think that should be the way lovers treat one another. (Maybe that is called kindness.) I feel extremely sad when I see lovers treat one another with hatred, brutality and violence when they are saparating. It's totally unnecessary, isn't it?
BbBb

揚眉女子 說...

BbBb,

Agree!!